Loimme verkkosivustot kahdelle venebrändille osana asiakkaamme brändiuudistusta, jossa Yamarin-nimen alla kulkeneet veneet eriytettiin erillisiksi Yamarin- ja Cross-brändeikseen. Loimme kummallekin brändille design system -järjestelmän, jolla varmistetaan että brändi-identiteetti toistuu yhtenäisenä digitaalisissa palveluissa. Työskentelimme läheisessä yhteistyössä asiakkaamme ja heidän bränditoimistonsa kanssa sisältöpainotteisessa projektissa.
40 vuoden olemassaolonsa aikana Yamarin on lunastanut paikkansa yhtenä Pohjoismaiden tunnetuimpana venemerkkinä, jonka veneitä on maailman merillä jo 70 000 kappaletta. Yamaha Motors:in omistama Yamarin erottautuu veneidensä tinkimättömällä laadulla ja syvällä ymmärryksellä asiakkaidensa tarpeista.
Vuonna 2018 Yamarin kävi läpi merkittävää brändiuudistusta. Olemassa oleva Yamarin-brändi, joka piti sisällään sekä Yamarin-lasikuituvenemalliston että Yamarin Cross -alumiinivenemalliston, jaettaisiin kahdeksi erilliseksi brändiksi. Brändiuudistuksen myötä Yamarin-lasikuituveneet jäisivät Yamarin-nimen alle, kun taas alumiinivenemallisto tuotaisiin uuden ja erottuvan Cross-brändin alle. Meidän tehtävämme oli tuoda kaksi uudistunutta brändiä erilleen digitaalisessa maailmassa ja luoda kummallekin verkkosivusto myynnin tueksi.
Vanha Yamarin.com-verkkosivusto oli toiminut markkinointikanavana ja näyteikkunana Yamarin-veneille, joita myyvät jälleenmyyjät. Halusimme luoda jotain merkittävämpää: sivustot, jotka palvelisivat asiakkaamme liiketoiminnallisia tavoitteita vaikuttamalla konkreettisesti tulokseen. Halusimme luoda kaksi sivustoa, jotka kasvattaisivat myyntiä muuttamalla sivuston käyttäjät laadukkaiksi myyntiliideiksi jälleenmyyjille.
Tavoitteet:
Kaksi verkkosivustoa kasvattamaan myyntiä muuttamalla käyttäjät laadukkaiksi liideiksi
Kahden ainutlaatuisen brändin erottaminen visuaalisesti digitaalisessa maailmassa