Colosseum Dental Group operoi yli 300 modernia ja hyvinvarusteltua hammasklinikkaa yhdeksässä Euroopan maassa. Colosseum Dental Group tarjoaa myös Suomessa hammaspalveluita lähes 70 toimipisteessä. Yhtymän liikevaihto on yli 650 MEUR ja se työllistää lähes 5000 hammashoidon asiantuntijaa.
Colosseum Dental Groupilla oli tarve päivittää yhtymän verkkopalvelu vastaamaan viestinnän ja markkinoinnin tarpeita sekä lanseerata uusi Colosseum Group Academy -verkkopalvelu. Samassa yhteydessä yhtymällä oli käynnissä brändin visuaalinen uudistus, joka piti laajentaa tukemaan digitaalisia alustoja. Lisäksi asiakkaan toiveena ylläpidon näkökulmasta oli, että molemmat verkkopalvelut ovat samalla alustalla.
Yhteistyö
Asiakas vastasi kohderyhmien määrittelyistä molemmille verkkopalveluille sekä seurattavista mittareista, jotka toimivat suunnittelun lähtökohtana. Autoimme asiakasta tunnistamaan palveluiden tärkeimmät ominaisuudet, mikä edesauttoi ja vauhditti projektien ensimmäisten versioiden julkaisua. Suunnittelemamme pikselin tarkat rautalankamallit sekä klikkailtava prototyyppi toimivat kommunikointivälineenä asiakkaan välillä ja ohjasivat näkymien rakenteen, sisällön ja toiminnallisuuksien suunnittelua. Näin pystyimme varmistamaan, että molemmat projektit etenivät oikeaan suuntaan ja lopputulos vastasi asiakkaan odotuksia.
Yhteistyömallina toimi ketterä kehitys, joka mukautui asiakkaan omaan prosessiin. Suunnittelua tehtiin projektien edetessä uusien vaatimusten ja tarpeiden valossa. Molemmat verkkopalvelut ovat hyvin sisältöpainotteisia, joten halusimme mahdollistaa asiakkaalle sisällönsyötön mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Näin asiakas pystyi keskittymään sisältöön ja sen syöttämiseen vaikka suunnittelua ei oltu vielä täysin toteutettu. Syötetyn sisällön pohjalta näkymien suunnittelu ja viimeistely oli luontevampaa ja näin pääsimme myös parempaan lopputulokseen.